Ofte stilte spørsmål
Hva er forskjellen på innholdet i boksene og FuelBox-appen?
Appen kompletterer FuelBox. I boksene finner du tidløse spørsmål fordelt på kategorier. Spørsmålene er nøye utvalgt for å være relevante og utviklende for den gjeldende relasjonen. Vi ser stor verdi i å bruke boksene, med sine fysiske FuelBox-kort, til å skape gode samtaler borte fra skjermene vi så ofte har foran oss.
Appen er utviklet for å skape enda flere gode samtaler og gjøre de mer tilgjengelige – på jobb, på reise eller i friluft. I appen er spørsmålene samlet i samtalepakker spesielt tilpasset ulike relasjoner, situasjoner og på mange nye temaer. For eksempel finnes det samtaler for morsdagen, roadtrip med venner og mingling med nye bekjente. Vi tilbyr også abonnementet FuelBox Proff, hvor samtalepakkene er spesielt utviklet for å styrke relasjoner, kultur og innovasjonskraft i organisasjoner, og bidra til team- og lederutvikling. Fordelen med appen er at den blir jevnlig oppdatert med helt nye spørsmål og samtalepakker.
Hva er forskjellen på gratisversjonen og Premium-abonnementet?
I appen (eller på app.fuelbox.no) finner du alltid et utvalg av samtaler som du kan prøve helt gratis, uten at du trenger å opprette bruker. Disse gir deg en smak av hva du får når du kjøper et Premium-abonnement med full tilgang. Med FuelBox Premium kan du velge blant et stort utvalg av samtaler som er skreddersydd til en hver relasjon og situasjon.
Hva er FuelBox Premium?
Abonnementet FuelBox Premium gir deg full tilgang til alle samtalepakker som er tilpasset personlige relasjoner. Vårt spørsmålsbibliotek består av tusenvis av spørsmål, og i appen er disse satt sammen til temasamtaler og samtaler for en hver relasjon: kjæresten, familien, venner, de aller minste, barn, ungdom, kolleger og nye bekjente. Du får også tilgang til aktuelle samtalepakker i forbindelse med høytider og merkedager. Vi legger stadig til nye samtalepakker slik at du alltid har tilgang på nytt og spennende innhold.
Hva er FuelBox Proff?
Alle typer organisasjoner kan inngå en avtale om FuelBox Proff-abonnement. Gjennom FuelBox Proff får de tilknyttede brukerne tilgang til samtalepakker spesielt utviklet for å styrke relasjoner, kultur og innovasjonskraft i organisasjoner, og bidra til team- og lederutvikling. Dersom organisasjonen har skreddersydde spørsmål, kan også disse gjøres tilgjengelige i appen gjennom Proff-abonnementet. Sist, men ikke minst, får alle brukere med Proff-abonnement også full tilgang til alle samtalepakker i abonnementet FuelBox Premium. Disse samtalene er tilpasset personlige relasjoner. Et Proff-abonnement blir betalt av organisasjonen gjennom en fakturaavtale. For henvendelser angående FuelBox Proff, send en epost til post@fuelbox.no
Jeg har fått tilgang til et Proff-abonnement, men har allerede FuelBox Premium. Hva skjer nå?
Hvis du knytter deg til et Proff-abonnement når du allerede har et Premium-abonnement, beholder du tilgangen til akkurat det samme innholdet som før, i tillegg til at du får tilgang til din organisasjons innhold. Da overtar organisasjonen betalingen for abonnementet ditt.
Dersom du har Premium månedsabonnement, vil du altså ikke belastes for en ny måned. Dersom det er mindre enn seks måneder siden du kjøpte Premium årsabonnement og nå har fått tilgang til et Proff-abonnement, kan du kontakte oss på for refusjon.
Vi understreker at organisasjonen du er tilknyttet gjennom et Proff-abonnement ikke har tilgang til din brukshistorikk. Vi samler for øvrig ingen brukshistorikk som kan knyttes til individuelle brukere per dags dato.
Når bør jeg bruke appen og når bør jeg bruke boksen?
Hovedformålet med FuelBox er å skape relasjonsbyggende samtaler. Boksen skal være et samlingspunkt i nære relasjoner. Derfor anbefaler vi at du bruker den fysiske boksen når du har den tilgjengelig. Det kan være lurt å la boksen stå synlig fremme hjemme eller på kontoret som en påminnelse til bruk.
Appen egner seg godt
- når du ikke har boksen tilgjengelig.
- når du ønsker å snakke om et helt spesifikt tema, som bærekraft, sorg eller graviditet.
- for skreddersydde samtaler til aktuelle høytider og merkedager.
- for engasjerende samtaler i sosiale sammenkomster som første date eller mingling med nye bekjente.
Hvor lenge varer et abonnement?
Abonnementet FuelBox Privat varer enten en måned (30 dager) eller ett år (365 dager). Det velger du selv. Innholdet i abonnementet er helt likt, enten du velger å betale måned for måned, eller for ett år om gangen. Abonnementet fornyes automatisk til du avslutter det.
Abonnementet FuelBox Proff varer i ett år.
Hvordan betaler jeg for abonnementet og hvordan fornyes det?
Du kan betale med Visa eller MasterCard. Snart kan du også betale via Vipps og PayPal. Når du har kjøpt et abonnement, fornyes det automatisk helt til du avslutter abonnementet. Ditt registrerte betalingskort vil automatisk trekkes for de neste 30 dagene ved kjøp av månedsabonnement og for de neste 365 dagene ved kjøp av årsabonnement. Hvis du har valgt årsabonnement, vil du motta et varsel 14 dager før abonnementet ditt fornyes for et nytt år.
Vi setter opp egne fakturaavtaler med organisasjoner som ønsker å inngå avtale om abonnement på FuelBox Proff. Ved fakturaavtale vil abonnementet fornyes årlig og faktureres forskuddsvis for ett år av gangen.
Hvorfor har dere laget en digital løsning når dere tidligere har fokusert på behovet for å legge bort telefoner og skjermer?
Vi mener fortsatt at det er viktig å ha et aktivt og bevisst forhold til teknologi. Vi bør alle sørge for å balansere det digitale med det analoge, eller ekte nærvær. Samtidig er vi opptatt av å lytte til dere – kundene våre. Dere forteller oss om et behov for flere spørsmål og etterlyser en mer mobil FuelBox som kan være med på tur og i friluft. Derfor gjør vi nå vårt spørsmålsunivers tilgjengelig gjennom en digital løsning.
Appen skal ikke erstatte de fysiske boksene. Boksen vil fortsatt være vårt hovedprodukt. Vi ønsker fortsatt at boksene skal stå fremme og benyttes år etter år for å styrke og utvikle våre relasjoner. FuelBox-appen kompletterer boksene. Appen har til hensikt å bidra til enda mer nysgjerrighet og gi tilgang til enda flere, nye og annerledes samtaler! Den sørger for gode spørsmål når du ikke har boksen tilgjengelig – og et jevnt påfyll av helt nye spørsmål innen helt nye temaer.
Hva skjer hvis jeg kjøper abonnement, men angrer?
Du har angrerett i 14 dager etter kjøpet. Angrer du, returnerer du angrerettskjema som du finner i ordrebekreftelsen din, til post@fuelbox.no.
Hvordan avslutter jeg abonnementet?
Du kan avslutte abonnementet på Min konto. Når du har avsluttet abonnementet, løper det ut perioden du har betalt for, før det avsluttes automatisk.
Min konto vises dessverre ikke i appen for iPhone enda. Hvis du bruker iPhone-appen, må du derfor logge inn via nettleseren for å avslutte abonnementet ditt på Min Konto. Du kan logge inn via lenken https://app.fuelbox.no/nb/web. Vi jobber med en bedre løsning på dette.
Hvordan endrer jeg passordet mitt?
For å endre passordet må du først logge ut. Gå så til «Logg inn» og velg «glemt passordet ditt» i stedet for å logge inn. Du får da tilsendt en lenke til din registrerte epostadresse for å lage nytt passord.
Hvilke samtaler bør jeg velge?
Du kan velge samtaler basert på temaet du ønsker å snakke om, eller personen du ønsker å snakke med.
Kan jeg dele abonnementet mitt med andre?
Et abonnement er til personlig og privat bruk. Ditt brukernavn og passord er personlig og skal ikke deles med andre.
Hvor kommer spørsmålene i FuelBox fra?
Spørsmålene i FuelBox er utarbeidet av Fuel It AS. Mange av spørsmålene er utviklet i samarbeid med fagfolk og ledere i norsk næringsliv, psykologer, lærere og veiledere i skolen, og med profesjonelle organisasjoner innen helse og omsorg. Spørsmålene er åpne og positivt formulerte med den hensikt å skape gode – og viktige – samtaler. I FuelBox-appen vil du også finne samtalepakker fra personer som er kjent for sitt engasjement innen ulike temaer.
Hvordan bruker jeg FuelBox?
Fuelbox gir deg spørsmål for å skape samtale og refleksjon i forskjellige relasjoner, situasjoner og innen ulike temaer. Enten du har appen eller en fysisk boks, er det helt opp til deg hvordan du tar FuelBox i bruk. Enkelt forklart handler det om å trekke et spørsmål og stille det til den personen du vil snakke med. Det er ikke et mål å komme gjennom flest mulig spørsmål i FuelBox, men å ha mest mulig samtale og la alle i samtalen få reflektere og dele med hverandre. Derfor anbefaler vi å utforske hverandres svare med oppfølgingsspørsmål. Alle våre fysiske FuelBox-produkter kan bestilles på fuelbox.no.
Hva gjør jeg dersom jeg har innloggingsproblemer eller opplever feil på min konto?
Dersom du opplever at abonnementet ditt ikke fungerer, eller du har spørsmål om funksjonalitet, kontakt oss på post@fuelbox.no.